zaterdag 2 juli 2016

10 dingen je nog niet wist over make-up ♥




Heey!

Er zijn dingen die je nog niet weet over wat je nou eigenlijk elke dag op je gezicht smeert, en misschien wel helemaal niet wìl weten. Maar daar ben ik voor, want ik vertel jullie vandaag 10 dingen die je nog niet wist over make-up. Lees snel verder!⬇


Hoho wacht! Voordat je verder leest wil ik me nog even verontschuldigen over het feit dat ik al een behoorlijke tijd geen artikelen meer online heb gezet. Dit kwam door school, ik had heel erg veel toetsen en ik moest gewoon heel erg veel leren enzovoort. Maar ik kan nu ongeveer zeggen dat ik vakantie heb! Want er zijn alleen nog maar wat kleine dingentjes deze laatste 2 weken, en voor de rest ben ik heel erg veel vrij. Dus lekker veel tijd om artikelen te schrijven, ik heb er zin in! :)
En nu snel door met het artikel hahaha :).




1. Lipstick en nagellak word o.a. gemaakt van visschubben.
Waar denk je dat die glans in je mooie lipsticks vandaan komt, en die mooie shine in je nagellak? Precies ja, visschubben.
2.  Met make-up naar bed gaan veroudert je huid zo’n 7x sneller.
We hebben geen dag- en rimpelcreme's meer nodig, vanaf nu gewoon je make-up er af halen!
3. Ambergris in parfum.
Ambergris is te vinden in de darmen van een walvis. En dit word gebruikt in parfum... IEW!
4. Kevers in je rode lipstick?
Ja, je leest het goed: kevers in je rode lipstick. Het ingrediënt armine of cochineal is gemaakt van de keversoort Cochineal. Deze kevers worden verdronken in kokend heet water en daarna te drogen gelegd. Dan worden ze tot poeder vermalen, wat uiteindelijk overblijft is knalrode poeder. Ideaal toch voor dat rode kleurtje in je lipstick...?
5. Iedere gemiddelde vrouw geeft in haar leven ongeveer €10.000 euro uit aan make-up.
€10.000!! Weetje hoeveel andere dingen we hier voor kunnen kopen? Maarja, make-up is natuurlijk wel het allerleukste!
6. Blondines hebben meer haar!
Ben jij een blondine? Dan kan ik je bij deze feliciteren met het feit dat jij meer haar op je hoofd hebt dan je brunette vriendin! Jij hebt gemiddeld 140.000 haren op je hoofd, brunettes hebben gemiddeld 110.000, mensen met zwart haar hebben gemiddeld 108.000 haren en roodharigen hebben het minst geluk met maar 80.000.
7. Aardappelen tegen wallen?
Aardappelen kunnen veel vocht opnemen en zo helpen bij het verminderen van je wallen! Snij een rauwe aardappel in plakjes en leg aan beide kanten 1 plakje op je wallen voor zo ongeveer 10 minuten.
8. Je middelvinger nagel groeit het snelst.
Wetenschappers zijn nog niet achter hoe dit precies kan, maar het is dus inderdaad waar dat je middelvinger nagel het snelst groeit!
9. Vrouwen eten in hun leven ongeveer 3.5 kilo lipstick.
Oke, hier kan ik me best wat bij voorstellen, ik ben namelijk vast niet de enige de na het luchen of drinken geen spoort meer van lipstick op mijn lippen kan ontdekken.
10. Het heeft geen zin om make-up op je handen te testen.Doordat je je handen veel vaker wast dan je gezicht, hebben je handen een andere kleur dan je gezicht, dus make-up op je handen testen ziet er vaak heel anders uit dan dat het uiteindelijk op je gezicht valt.

Dit waren 10 feitjes over make-up, ik kende persoonlijk deze feitjes nog niet, jij wel? Laat het even achter in de reacties! :)

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen!
Loveeee,
Bente

8 opmerkingen:

  1. Ben erg blij dat ik het niet gebruik.hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi fijn om te weten he allemaal :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een super leuk artikel❤ Schokkend al die feitjes maar goed ik blijf het gewoon gebruiken ��

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk artikel weer yeey 😘 En nouja, beter natuurlijke dingen in je make-up dan allemaal synthetische dingen toch 😄

    BeantwoordenVerwijderen