zondag 28 februari 2016

Een man zijn, iets voor mij? ♥


Hallo allemaal!

In dit artikel stel ik de vraag 'een man zijn, iets voor mij?'. Ik kan zoooooveel dingen opnoemen over hoe leuk het is om een vrouw te zijn, maar hier zijn echt al tig artikelen over. Daarom dacht ik, waarom ga ik niet opzoeken naar de na- en de voordelen van een man zijn? Ik heb een aantal na- en voordelen samengesteld door middel van mijn eigen gedachtes. Veel leesplezier!



Al eerste valt het me altijd op dat jongens veel minder haten op elkaar. Dit vind ik trouwens best wel irritant aan meiden, want wij kunnen zo erg en veel haten op mensen die we eigenlijk helemaal niet kennen. Wij als meiden trekken al snel een vooroordeel op mensen en als die negatief is kan diegene de vriendschap met jou wel vergeten. Dit zou trouwens echt niet bij iedereen zo zijn, maar als je in je klas kijkt zijn de jongens meestal wel één groep, terwijl de meiden bestaan uit allemaal kleine groepjes. Jongens accepteren elkaar (bijna) altijd, terwijl meiden dat op lange na niet doen. Jongens zijn (in mijn ogen) ook nooit onzeker, er zullen vast wel jongens zijn die niet zeker zijn van zichzelf. Maar het grote gedeelte van de jongens, maken zich nergens druk om, proppen zich maar vol met chocolade. Terwijl de meiden dan denken 'word ik niet te dik? Krijg ik dan niet nog meer pukkels? Gaat m'n lippenstift er dan niet aan?'. Meiden zijn niet vaak blij met zichzelf, doen 20 minuten over één selfie, omdat de andere 'lelijk zijn' (ja dit doe ik trouwens ook hahhah), staan honderd keer voor de spiegel en wisselen 5x per dag van outfit. Als ik er zo over nadenk, snap ik die jongens eigenlijk wel, want het leven van een meisje is eigenlijk best vermoeiend.

Maar dan heb ik het nog niet over de nadelen van een jongen gehad! Jongens kunnen bijvoorbeeld niet lekker een middagje met zijn moeder naar de stad, want whooooh dat is echt 'meisjesachtig'. En jongens kunnen niet lekker een middagje met make-up klooien, nou snap ik wel dat jongens gamen veel leuker vinden. Maar meiden kunnen make-uppen en gamen, want ik ken de laatste tijd genoeg meiden die ook gamen, en dat is helemaal niet raar. Maar jongens met make-up? Nee, dat gaat toch echt een brug te ver. En jongens hebben ook maar een beperkt deel van de kledingwinkel die ze kunnen gebruiken, want die rokjes, croptops, hemdjes, skinny jeans, korte broekjes enzovoort, mag die allemaal overslaan. Terwijl meiden kunnen dragen wat ze willen! Van rokjes tot lange broeken, van wijde broeken tot skinny jeans, van croptops tot gewone shirts, en ga zo maar door! Ik heb wel eens perongeluk een shirt aan gehad van m'n broer, en niemand (ik zelf niet eens) die het opviel. Jongens worden ook al vaak gek aangestaard als ze zeggen dat ze op dansen, paardrijden, volleybal etc. zitten. Maar wij als meiden zijn zo vrij als een vogel, want niemand die je raar aan kijkt als je zegt dat je op dansen zit of voetbal of volleybal of paardrijden. Als jongen mis je best wel veel zoals; Shoppen, make-up, gezellig met je vriend(innen) naar de stad, leuke selfie's maken, en ga zo maar door! Ik ben ontzettend blij dat ik een meisje ben, want een jongen zijn? Nee, niks voor mij!
Hoe zou jij het vinden om een man te zijn?

Greets,
Bente


2 opmerkingen:

  1. Een hele goede artikel Bente, maar ik ben heel blij dat ik een MAN ben,
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is compleet waar! Vroeger wilde ik graag een jongen zijn want die maken idd makkelijk vrienden en zijn altijd zo zeker, maar als meisje kun je eigenlijk zoveel meer!

    BeantwoordenVerwijderen