maandag 17 augustus 2015

Voor & Nadelen van de middelbare school ♥

Heeeeey!
Vandaag weer een ander soort Back to school artikel, namelijk de voor en de nadelen van de middelbare school!





Voordat ik doorga met dit artikel, jullie vroegen je misschien af waarom er afgelopen vrijdag geen artikel is gekomen. Dat komt omdat ik niet echt tijd had, en nu denken jullie waarschijnlijk allemaal ''maar Bente het is toch vakantie dan heb je toch genoeg tijd?!''. Dat dacht ik eerst ook maar het liep allemaal een  beetje anders dus sorry daarvoor!

We beginnen met de nadelen:



- Wanneer je de bel hoort dat je laatste lesuur afgelopen is wil je het liefst je jas pakken en de school uitvliegen, maar nee. Ten eerste moet je (waarschijnlijk) eerst naar je kluisje, en laat die nou net aan de andere kant van de school zijn... En daarna lijkt het wel Amsterdam centraal want het duurt eerst 5 minuten voordat je überhaupt buiten staat.

- Maarja dan is het nog niet afgelopen want 'waar heb ik ever mijn fiets neergezet?'. Het staat zo vol dat je door de fietsen je fiets niet meer ziet. En zodra je hem hebt gevonden staat hij ingesloten door andere fietsen omdat je hem zo ver naar voren hebt gezet. Kill myself.

- En dan die pauzes, je zit net lekker, kletst wat, zet een hap in je boterham, ziet dat je nog maar 1 minuut hebt en voordat je nog wat kan eten gaat de bel alweer. 'Kunnen die pauzes niet 10 minuutjes langer worden?!'

- Waarom plannen ze die gymlessen nou altijd op het begin van de dag? Zodat je daarna lekker je schooldag bezwetend af kan maken. Heerlijk is dat man! Best idea :)

#not

- En dan de laatste is sowieso huiswerk. Pfhoe eindelijk een schooldag tot 4 uur overleefd, moet je ook nog eens huiswerk maken voor 52802 vakken (oké nee misschien 5). Maar alsnog, hele dag gewerkt, ben je thuis, kan je je schoolboeken er weer bij halen voor de rest van de dag, Zucht...


School heeft een boel nadelen maar zeker ook voordelen!:



- Op de middelbare school heb je soms uitval, en uitval betekent vrij, en wie word er nou niet blij van onverwacht vrij? Kom je uit je bed, staat er dat je de eerste 2 uur vrij bent. Nou dan pak ik die feestmuts er wel even bij hoor.

- Kluisje is soms vervelend, maar is ook super leuk en handig! Je kan m versieren met leuke magneetjes of foto's erin stoppen. Ideaal! Maar dan moet je wel een kluisje hebben op je eigen ooghoogte en dat is helaas voor mij niet het geval.

- Je maakt nieuwe vrienden, leer heel veel mensen kennen en iedereen moet toegeven als je een leuke klas hebt hoeft school helemaal niet zo vervelend te zijn. (Hier laten we het huiswerk volledig buiten hè!)

- Je leert veel leuke grappige dingen bij. Zoals ik krijg dit jaar Chinees, en dat lijkt me echt super leuk
om die taal een beetje te kunnen. En tekenen vind ik zelf ook heel leuk om te doen dus tekenles op school vind ik ook echt niet erg!

- Het laatste voordeel is aan het begin van het jaar alles inkopen! Op de basisschool hoefde dit nauwelijks, maar op de middelbare school heb je kaft papier, schriften, etui, een agenda en ga zo maar door nodig. En ik weet niet hoe dat met jullie zit maar ik vind dat onwijs leuk om allemaal nieuwe dingetjes te kopen!


En dan waren dit alweer de voor en nadelen van de middelbare school! Er zijn vast veel meer voor en nadelen te bedenken, maar ik kreeg er eventjes niks meer bij! (Ik moet eerlijk bekennen, ik vond het stuk van de voordelen lastiger om te bedenken dan de nadelen, oeps!)
Ik hoop dat jullie dit leuk vonden om te lezen en dan zie ik jullie vrijdag weer!
Succes op school en zet hem op! :)

Liefs,
Bente

3 opmerkingen:

  1. Je moet alles van de positieve kant bekijken en dan is zelfs de school leuk hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De overstap valt best wel mee, het is minder erg dan veel groep 8 kindjes denken, maar ik zou toch liever nog hetzelfde hebben als in groep 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, en 8. Mijn gehele vrije tijd is namelijk naar de klote door huiswerk, vooral als het lekker weer is en je wilt even met je vrienden afspreken kan dat niet, daarom vraag je niet aan elkaar: "zullen we spelen?" maar: "zullen we samen huiswerk maken" ook krijg je veel meer toetsen, he krijgt een toetsweek met héél veel toetsen/leerwerk. In het begin van het jaar kreeg ik heel veel huiswerk en later in het jaar minder, ik zou het andersom doen maar mijn school vind dit kennelijk handiger. MVG, Fijke (klas 1)

    BeantwoordenVerwijderen