maandag 3 augustus 2015

Back to school - Pimp je school items ♥


 Hooi iedereen!

Het nieuwe schooljaar is inzicht, en hoe begin je je schooljaar nou beter dan met leuke versierde school items? Vandaag laat ik jullie een paar creatieve (en makkelijke) ideeën zien om je school items te pimpen!



Etui ♥
Voor dit idee heb je vrij weinig nodig.
- een etui (met inhoud!)
- zelfklevende diamantjes (glittersteentjes)

(optioneel)
- nagellak topcoat

Ik denk dat ik dit bijna niet hoef uit te leggen, want het is super makkelijk om te doen! Het enige wat je hoeft te doen is de steentjes op je etui plakken, ik heb een etui van eastpak dus ik heb de steentjes om het logo van eastpak geplakt (zoals je op de foto ziet). Ook kun je je potloden, pennen, puntenslijper etc. beplakken met de steentjes. Als laatste kun je er nog topcoat over heen doen om te zorgen dat het er misschien wat beter op blijft zitten.





Super makkelijk, maar het ziet er een stuk vrolijker en leuker uit!


Agenda ♥
Ik gebruik dit jaar net als vorig jaar de 1blik agenda. Vorig jaar was het bij onze school verplicht, maar ik vond hem zo handig, dat ik m dit jaar weer heb besteld. Omdat hij zo saai van binnen is, heb ik een aantal stickers gekocht bij de schoolcampus en heb hem van binnen wat opgevrolijkt! Voor dit idee heb je nodig:
- een agenda
- stickers
- gekleurde stiften of markers

(optioneel)
- een envelop

Ten eerste heb ik alle feestdagen en vakanties er in geschreven met steeds een ander kleurtje marker, en achter elk feestdag heb ik deze hartjes stickers geplakt. Ook heb ik in het groot alle vakanties er in geschreven want ja, de vakanties zijn wel het hoogtepunt van het jaar hè!

Achterin was een lege witte bladzijde en daar heb ik een oranje envelop geplakt waar ik in de loop van het jaar belangrijke notities etc. in doe. Daar boven heb ik nog een quote geschreven omdat ik dat wel leuk vond staan hihi :). Verder heb ik door de agenda kriskras nog wat stickers geplakt.






Multomap ♥
Vorig jaar heb ik gebruik gemaakt van gewone schriften, maar elke keer weer al die schriften mee nemen, en dan vergeet je er weer een... Pff... Daarom maak ik dit jaar gebruik van een multomap. Hiervoor heb je nodig:
- een map
- tabbladen
- heel veel lijntjes papier
- washi tapes
- zwarte stift/fineliner
- stickers
- wit papier
- schaar

Om de vakken te scheiden doe ik er tabbladen tussen en deze tabbladen zijn van plastic en komen van de schoolcampus. Omdat ze van plastic zijn en je er dus niet op kan schrijven plak ik op het lipje een stukje washi tape en schrijf daar de afkorting van het bij behorende vak op. Om het gehele tabblad leg ik een stukje wit papier op en schrijf daar het vak in zijn geheel en maak het vast met washi tape. Over het tabblad plak ik nog wat stickertjes en dat doe ik vervolgens bij elk tabblad. Achter alle tabbladen doe ik het lijntjes papier en stop ik het in de map. En dan ben je klaar!





En tot slot, stickers maken alles! Dus ook kun je stickers op je kaftpapier plakken, op je schriften (als je die gebruikt in plaats van een multomap) en ga zo maar door!

Ik hoop dat je met deze ideeën met vrolijke school items een nieuw schooljaar begint!


Liefs,
Bente













2 opmerkingen: